Miele G 7100 SC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele G 7100 SC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Dierenvriend 13-10-2021

Zeer goede keus

Geschreven voor: Miele G 7100 SC

Beste witgoed-aankoop ooit. Nooit een vaatwasser gehad maar ivm met de stijgende gasprijzen toch maar de knoop doorgehakt. De vaatwasser werkt perfect. Ook heel veel mogelijkheden qua programma's.
Echt alles is er nog schoon uitgekomen. Ik had mijn twijfels over bordjes met drooggeworden natvoer voor katten, maar het apparaat heeft er helemaal geen problemen mee.
Ook heel netjes dat je 20 vaatwastabletten erbij krijgt, en nogmaals 20 tabletten krijgt opgestuurd na registratie op de Miele website.
Kan deze vaatwasser iedereen aanraden voor dit bedrag.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Maakt alles schoon
  • Goedkoop voor een Miele

Simone 23-05-2020

Snel kapot, hoge kosten

Geschreven voor: Miele G 7100 SC

Koop geen dure Miele! Onze Miele vaatwasser van 1.045,00 heeft na 5 jaar een kapotte pomp. Reparatiekosten: 250,00!! Ik ben hier goed boos over, ook omdat onze vorige Miele ook al een keer gerepareerd is voor 200,00. Voor ons dus nooit meer een Miele!! Advies: koop een goedkopere vaatwasser. De vaat wassen ze allemaal en ze zijn allemaal vaatwasser makkelijk in gebruik. Miele is niet meer wat het vroeger was.

Minpunten

• snel kapot en hoge reparatiekosten

Anna 11-05-2020

Een vaatwasser die meedenkt

Geschreven voor: Miele G 7100 SC

Toen onze vorige machine (Siemens) na 12 jaar trouwe dienst aan zijn einde was, wilden we een nieuwe. De test van de Consumentenbond wees ons de weg. We zijn aangenaam verrast door deze Miele, voor ons een nieuw merk. De machine is zeer gebruiksvriendelijk. Makkelijk zelf aan te sluiten. Heldere handleiding. Duidelijke display met knopjes die je intuïtief kunt bedienen. Je kunt overal goed bij. Onze vrij grote borden leken even niet goed te passen, maar dan kun je dus een lade verstellen en alles past weer perfect. Geen overbodige fratsen, geen dingetjes die makkelijk kapot gaan, gewoon een prima indeling, doet wat hij moet doen, is zuinig en stil en, o wonder, zet zichzelf na afloop op een kiertje open, zodat hij ‘s ochtends helemaal droog is van binnen. Omdat wij hem ‘s nachts laten draaien, maakt het ons niet uit dat het eco-programma 4 uur duurt. Veel zuiniger dan alle apparaten van twaalf jaar geleden. Vaat is keurig schoon. Helemaal happy mer deze Miele!

Pluspunten

• Duidelijke handleiding
  • Intuïtieve knopjes
  • Stil en zuinig
  • Zet zichzelf op een kiertje open na afloop

Johannes van Twillert 10-02-2020

Eenvoudige bediening met veel instellingsmogelijkheden

Geschreven voor: Miele G 7100 SC

Erg fijn werkende vaatwasser. Ziet er mooi uit en is energiezuinig. Fijn is dat je te allen tijde makkelijk de de waterhardheid kunt instellen en ook de dosering van het glansspoelmiddel. Na elke wasbeurt zie je het water- en elektriciteitsverbruik. De mooiste functie vind ik de sensorgestuurde bepaling van het verbruik van, onder andere, het water in de automatische modus. Kortgezegd meet de machine de hoeveelheid vuil in het water bij aanvang van het programma en bepaalt aan de hand daarvan de benodigde intensiteit van het programma. Dit kan zelfs zuiniger uitvallen dan het eco-programma. Ook prettig is de functie, dat na afloop van een aantal programma's de deur vanzelf opent. Kortom, in mijn ogen een fantastische machine.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • verbruik
  • uiterlijk

Minpunten

• prijs
  • eco-programma duurt te lang

Zoemmmm 29-07-2019

Prima machine

Geschreven voor: Miele G 7100 SC

Machine oogt ieswat goedkoop door het plastic aan de deur. Bedieningspaneel ziet er wel makkelijk uit.
Vaat is over het algemeen goed schoon, een enkele keer nog een etensrestje hier en daar.
Veel gevarieerde programma's, zodat je precies kan kiezen naar de inhoud van de machine, of de temperatuur, en rekening kan houden met verbruik.
Je kan de machine op een later gewenst tijdstip aanzetten door de functie voor uitgestelde start, zodat je de machine kan laten draaien in de daluren, dus is qua verbruik een stuk voordeliger. Ook is er een optie voor extra krachtige reiniging in de onderste lade en een functie om het programma in snellere tijd te laten uitvoeren. Op het display is per programma te zien hoeveel hij verbruikt.
Bij het in en uitladen van de onderste lade blijft deze niet lekker op de deur liggen maar schuift steeds terug naar binnen, erg irritant. Maakt niet uit hoever deze uitgetrokken word, Behoorlijk lastig!
Het quickpowerwash programma is niet handig voor een hele volle machine, de vaat wordt dan niet altijd goed schoon.
De deur gaat automatisch open na het programma zodat de vaat kan afkoelen en kan drogen. Super fijn, maar de ruimte waar de machine staat wordt er erg vochtig door. De auto-open stand kan wel worden uitgeschakeld. Tevens wordt de vaat niet helemaal goed droog heb ik gemerkt. Ik heb ook even goed moeten zoeken hoe ik daarna de deur van de machine open kreeg, dit staat echt niet duidelijk in de handleiding omschreven, heb hier miele zelfs over gebeld, voordat ik de boel zou slopen. Je moet dus echt een rukje geven aan de deur, anders komt deze niet van het haakje wat de deur op een kier vast houd. Verder opent en sluit de deur wel makkelijk en goed.
De besteklade kon in verschillende standen gezet worden, erg praktisch. De machine is echt heel erg stil! Je hoort hem bijna niet draaien. Al met al een goede machine, maar niet helemaal wat ik er van verwacht had.

Pluspunten

• auto-open
  • veel ruimte
  • stille machine
  • verstelbare besteklade
  • veel verschillende programma's

Minpunten

• onderste lade blijft niet op deur liggen
  • droogt niet goed
  • niet duidelijk mbt openen deur bij auto-open

CdG 24-07-2019

Goede vaatwasser met veel opties

Geschreven voor: Miele G 7100 SC

Ik moest erg wennen aan de andere indeling dan ik gewend was, maar het resultaat heeft me wel overtuigd.
De vaatwasser gaat automatisch open aan het eind van het programma, daardoor droogt de vaat echt veel beter. Ik zag nogal op tegen het gebruiksgemak van de bestek lade. Zo'n mandje kan je zo lekker makkelijk volgooien en alles netjes in die bestek lade leggen, duurt veel langer. Maar ik moet bekennen, het resultaat is veel beter, en ook kleine plastic dingetjes zoals koek uitstekers gaan niet meer door de vaatwasser zwerven!
De auto stand is ook super, dan meet hij zelf het vuil in het water en past daarop de temperatuur en de duur van het programma aan. Ik gebruik zelf vooral de eco stand, want hij draait bij mij 's nachts. Dan maakt de programma duur niet uit.

Pluspunten

• eco stand
  • super stil
  • goede menu opties

Minpunten

• onderste lade oogt smaller dan gewend
  • prijs
  • niet heel mooi design

Borisblack 20-07-2019

Top vaatwasser

Geschreven voor: Miele G 7100 SC

Deze vaatwasser testen wij voor reviewclub. De vaatwasser is snel geïnstalleerd door vakkundige installateurs. Alles keurig aangesloten en uitgelegd. De vaatwasser wast goed schoon. Nog geen enkele keer meegemaakt dat er iets niet schoon was. Doordat de deur na het programma beëindigd te hebben automatisch open gaat is de vaatwasser ook altijd volledig droog. De vaatwasser staat in onze open keuken maar we horen hem niet wassen als we in de kamer zitten dus hij is erg stil. De manden en rekjes zijn op alle mogelijke manieren in te delen naar eigen wens. Er kunnen pootjes voor de borden worden neergelaten als er bijvoorbeeld meer pannen of schalen moeten staan in plaats van borden. De "glazenlade" kan in hoogte worden aangepast voor bijvoorbeeld de hogere glazen. Maar ook de besteklade kan op alle mogelijke manieren worden aangepast. De helft kan open geschoven worden zodat hoger servies is de glazenlade gemakkelijk kan worden neergezet. Onze conclusie; top machine die wij zeker willen aanraden 🖒

Pluspunten

• Stil
  • Wast super goed schoon
  • Gaat open na afloop

Minpunten

• Indeling is erg wennen

Irene Lucas 18-07-2019

Aanwinst

Geschreven voor: Miele G 7100 SC

Deze vaatwasser werd afgeleverd met een startpakket zodat ik gelijk kon beginnen.
Hij heeft een mooi strak design met een comfort close deur, die als het wasprogramma is afgelopen automatisch open gaat om uit te wasemen waardoor de vaat er nagenoeg droog uitkomt.
Hij is super stil en mega zuinig in het verbruik van water en elektra, wat ook te zien is op de display.
De onderste mand is voorzien van houders waar je de hogere wijnglazen in kan vastklemmen zodat ook die niet meer met de hand hoeven te worden afgewassen.
Het middelste rek is in hoogte verstelbaar, dit zodat ook de wat grotere dinerborden hun plekje vinden.

Pluspunten

• Zuinig en stil
  • Meerdere programma’s
  • Deur gaat automatisch open
  • Quick power wash

Minpunten

• Zelf uitruimen

Rieke 17-07-2019

Top!

Geschreven voor: Miele G 7100 SC

Ik vind deze vaatwasser echt geweldig. Hij heeft heel veel progamma’s eigenlijk voor alle vaat wel een. Het indelen is wel even wennen maar als je eraan gewend bent en je draai gevonden hebt is het echt super handig en past echt alles erin! Het is allemaal aan te passen en je gelooft het niet maar echt alle vaat past erin! Voor de dagelijkse vaat is er een super zuinig progamma wat ook nog eens weinig water gebruikt. Wat ook erg fijn is dat hij een heel snel progamma heeft, die heeft je vaat gewassen in minder dan een uur. Welk progamma je ook gebruikt alles is helemaal schoon en droog, zonder strepen! Nadat de vaatwasser klaar is zet hij zichzelf op een kiertje waardoor de vaat echt droog en streeploos is. Hij heeft een aparte lade voor bestek wat ik ook super fijn vind, nooit meer aan elkaar geplakte lepels :). Daarnaast vind ik hem ook erg mooi (voor een vaatwasser dan he ;)). En het is natuurlijk een Miele, erg degelijk en het merk heeft het vertrouwen dat de producten jaren en jaren meegaan wat mij betreft dik verdient. Ik vind deze vaatwasser echt een aanrader!

Pluspunten

• Heel veel ruimte
  • Besteklade ipv bak
  • Zelf aan te passen
  • Veel progamma’s
  • Erg energie zuinig (ook met water)

JKooijman 17-07-2019

Afwaskoning voor de keukenprins(es)

Geschreven voor: Miele G 7100 SC

De vaatwasser werd geleverd en geïnstalleerd door 2 uiterst vriendelijke heren. Ze gaven nog wat tips en hebben het hele programma (het hoe en wat qua instellen) met mij doorlopen, super service! De besteklade is even wennen, maar alles wordt echt super schoon, dat is met het bekende mandje wel eens anders ;-). Het display wijst zich eigenlijk vanzelf, je moet er alleen wel aan denken om alle wijzigingen te bevestigen met OK. Met het programma 75 graden en intensief erbij gekozen, wordt zelfs de meest aangekoekt pan schoon. Ik heb dit uiteraard getest en was aangenaam verrast, super schoon! Als je het hebt ingesteld gaat de deur aan het eind van het programma vanzelf een stukje open, resultaat een mooie droge vaat, streeploos ook nog. Puntje van aandacht is het bijvullen van zout: zeker bij het in gebruik nemen de eerste keer moet je erop letten dat je de machine helemaal vult EN daar een liter water achteraan anders vormt het zout een klomp en krijg je steeds foutmelding. Hij is stil, zuinig (na elk programma krijg je daar ook nog een overzicht van op je display) en erg ruim. Bovenste korflade is nog in hoogte verstelbaar dmv het inknijpen van de gele klem en dan omhoog trekken of laten zakken, je hoeft de lade er dus niet uit te halen, ideaal.
Ik vind het een aanwinst voor elke keukenkluns/prins/prinses.

Pluspunten

• deur automatisch open
  • zuinig
  • stil
  • besteklade ipv mandje
  • intensieve zone onderin (ideaal!)

Minpunten

• veel zijwaartse speling op de lades
  • zelf in en uitruimen